måndag 6 februari 2012

Fem kronor titten!

Det här med att blogga är ju en vetenskap för sig. Det finns en hel del tips och råd att tillgå för att göra bloggen så stor som möjligt. Ett av de mest frekventa tipsen för en intressant blogg är att lägga upp mycket bilder. Redan där sket det sig för mig. Jag ska försöka bättra mig...det andra tipset är MINST ett inlägg per dag. Jahapp... Nu är jag helt rökt. Kan jag skylla på att vi är utan Internetuppkoppling hemma just nu på grund av flytten? Det beror ju i och för sig på hur jag sköter mig när nätet är tillbaka...Men i vilket fall, så har jag snöat in lite på det här med att få betalt för att blogga. Att JOBBA med att blogga. Gärna för mig! Jag skulle kunna kosta på mig att uppdatera två gånger om dagen, ta ett foto på mina orkidéer i fönstret och visa upp min nybakade sockerkaka (inte muffins dock, det är lite över min förmåga). Däremellan skulle jag kunna bemöda mig att städa, kanske ta en promenad eller joggingtur samt dricka te (helst kaffe, men ni vet magen...). Det skulle kännas helt okej med såna arbetsdagar faktiskt. Men visst är det väl så att även allt storslaget börjar i liten skala. Så om jag säger fem kronor titten, vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar