söndag 1 april 2012

I´m back!

Av olika anledningar (lagom hemlighetsfull inledning, jag vet!) har mitt bloggande på sistone varit väldigt...sällan...nu vill jag hoppas att jag får fokusera på mitt bloggande lite mer framöver. Det visar sig. I vilket fall borde jag då rimligtvis ha mycket att uppdatera er om från min vardag. Det har jag inte. Förutom de två tidigare inläggen idag har föga hänt sedan sist. Vardagen har rullat på, både långsamt och fort. En spännande uppdatering är i och för sig att vi måste köpa nya blommor till vårt lilla radhus. De orkidéer som jag var så nöjd över har tvärdött. Det finns nog inte en liten tillstymmelse till liv i de arma krakarna. Så. Vi åkte till Blomsterlandet i lördags. Eftersom jag inte har särskilt gröna fingrar lusläste jag varenda liten skylt under de olika blommorna. Sol är det inte många blommor som tål vill jag påstå. Dessutom visade det sig under vår vistelse i butiken att vi har lite olika preferenser när det gäller blommor i hemmet. Så. Vi skyllde på dåligt utbud och åkte till Plantagen. Där fick vi lite tips och råd. Och sen fick jag syn på Pelargonerna. Mårbacka. Jag har ju så smått fallit för pastelltrenden och tyckte att de ljust rosa, skira blommorna ju skulle passa utmärkt i vårt kök. Det tycker jag fortfarande. Men vi har fortfarande döda orkidéer där. Om jag säger så.

Så hjälp mig gärna nu. Tips mottages tacksamt. Hur jag ska övertala min andra hälft alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar