tisdag 3 april 2012

Saker att glädjas åt

Det är tisdag kväll och jag ägnar mig åt soffhäng. Jag konstaterade vid middagen att det äntligen finns utrymme för lata kvällar, och det känns väldigt skönt.

Jag har ju redan nämnt att jag följer en del bloggar med "temat" husmorstrend. Ibland kommer en släng av prestationsångest över mig när jag ser fina bilder på bakverk, inredning och/eller pastell. Jag vill ju också ha det så som på bilderna men får inte riktigt till det. En och annan gång har jag också måste jag tillstå, även om jag inser att det inte får mig att framstå som en ödmjuk människa blivit lite frustrerad över att allt som visas upp är så himla fint. Jag har gruffat och grymtat över hur dessa bloggare/bloggerskor får tid till allt det fina. Jag har frågat mig både högt och tyst om inte deras tvättkorg blir överfull nån gång, eller om deras orkidéer aldrig tappar blommorna. Jag har undrat hur allt kan se så perfekt ut. Men nu tror jag att jag börjar förstå. Det finns överfulla tvättkorgar hos de flesta, men att välja att visa det fina gör också att vi fokuserar på det fina och det vi är glada för. Herregud tänker ni nu. Efter all sin terapi borde väl Lojsan förstå det! Möjligt, men jag har hemskt lätt för att glömma saker som gör mig gott. Så jag skulle med det här inlägget vilja ta tillbaka mitt gruff och min avundsjuka över det fina i husmorstrenden. Jag ska också fokusera mer på det fina!

Just idag är jag glad över att jag har soffhäng och att kärlek finns i mitt liv. Jag är också glad för att det finns kloka människor som kan få mig att återinse att det är de bra sakerna i livet mina ögon ska vila på.Det behöver jag påminnas om många gånger! Och så är jag glad över att det finns barbequesås. För det är ju så gott. På typ allt ICAs Hickory är kung!.


Och vem bryr sig egentligen om mina Cake Pops såg mer ut som köttbullar på väg till pannbiffar? De var satans goda vill jag meddela. Det betyder också att jag är glad över att jag fortfarande kommer i mina byxor.

1 kommentar: