tisdag 9 oktober 2012

Det är inte varje dag man silar igenom käften med rödvin!

Så uttryckte sig A häromdagen. Vi har haft en veckas semester på Lefkas i Grekland. Ett mycket bra initiativ som resulterade i lite sol på kinderna, ganska mycket vin, en trettioårsdag och massor av kärlek. Vi har haft det löjligt bra. Så bra att igår och idag har kantats av en lätt depression över att vardagen är här igen. Det går alldeles för fort att komma in i ekorrhjulet och fokusera på alla måsten! Nä, jag tycker att efter 30 borde man få några års pension. Inte behöva vänta i tio år till på en veckas ytterligare semester per år! Jag känner att jag är inne i en period av mycket dålig arbetsmoral och mycket hög semestermoral. Jag är på jakt efter tid. Tid att ta hand om mig själv, göra saker som förgyller livet och tid att ta hand om hemmet så som jag önskar. Om jag skulle sluta pendla till och från jobbet skulle mitt dygn få fyra extra timmar som jag nu spenderar på att transportera mig. Vi flög till Lefkas på mindre tid än det tar för mig att komma till och från jobbet varje dag. Det är då jag inser vilken galenskap det är jag håller på med. Och så undrar jag varför jag inte får visa leg på Systembolaget längre - jag har säkert åldrats 20 år de senaste tre åren som jag långpendlat. Inte konstigt att jag har ångest över att vara 30! Så. Ikväll har jag övat på ett nytt jobb: att vara hemmafru. Det gick mycket bra. Jag har lagat kycklinggryta, lasagne till imorgon då vi får finbesök och har ont om tid känn på vuxenpoängen på den, är jag 30 eller 300 år, det är frågan och städat toaletterna. Jag tror jag skulle kunna ha det så. Med inslag av att skölja käften med rödvin varje dag.

1 kommentar:

  1. Ja, och lasagenen var mycket god dessutom... för att inte tala om sällskapet och bilderna!! Mycket bra! Jag tänkte också slå mig in på hemmafru banan... om man bara kunde vinna lite på lotto :) Kramar

    SvaraRadera