måndag 9 januari 2012

Allt ser så fint ut...

...på bild. Jag är imponerad av andra bloggare som lägger upp den ena fina bilden efter den andra. Och allt ser så fint ut! Detaljer från hemmets inredning, partybilder eller klatschiga saker i badrumsskåpet. Det ser så piffigt och snyggt ut och jag får upp någon slags bild i huvudet av att dessa personer har det väldigt välordnat runt sig, alltid har naglarna målade i någon rolig färg, ögonbrynen perfekt plockade och dricker mycket kaffe latte (och det blir avtryck av läppglanset på den vita muggen) utan att bli dåliga i magen. Misstolka mig inte, jag önskar att jag var lite mer vän av ordning, så det handlar inte om att jag är bitter på nåt sätt. Jag är uppriktigt imponerad (avundsjuk?). Jag funderade för en stund på att haka på detta med bilder...de jag hittar är inte riktigt i samma kaliber...men de speglar min vardag, så varför inte? Världens bästa vardag, just nu mitt i en flytt. Ett lypsyl från "Gävle strand-Din hälsocentral", Sensodyne (Extra fresh dock) och naglar utan lack är kanske inte heller värst glamouröst, men funktionellt. Och vad göra när kaffe tar knäcken på magen? Tja, jag provar med att sluta sukta efter latten och sveper en mugg grönt te som fått dra aningen för länge (för beskan). Glamour eller inte, men mycket kärlek. Så vad gör fjuniga ögonbryn egentligen?

3 kommentarer:

  1. Släng in en bild på ett barn, då smälter alla ;D

    Jag gillar kaoset, säg till när man får komma och fika :D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag får göra det =). Just nu är det saker lite här och där, men vi flyttar in den 20:e, så därefter är det alldeles fritt fram att fika! =)

    SvaraRadera
  3. ...Det är ju såklart fritt fram att fika nu också, bara man är medveten om kaoset =).

    SvaraRadera