fredag 20 januari 2012

Det var bara tillfälligt!

Det här med nagellack visade sig vara bara en tillfällig åkomma. Det har gått utför. Just nu sitter jag på tåget hem (bredvid en person som luktar fisk för övrigt) för att på riktigt börja FLYTTA. Vårt hem är en salig röra och vi har skaffat oss ett gemensamt huslån på banken. Men jag ser det som en tillgång. Möjligtvis också som något slags tecken på vuxenhet. Hur som helst är det för jävla bra!

Nu har vi en tid av val framför oss...belysning, gardiner, piff och pynt...och apropå pynt förbereder jag mig redan mentalt inför årets jul, min sambo tycker att jag är en tomtehatare (vilket är lögn och ont förtal, jag gillar visst prydnadstomtar. Om de är ungefär två till antalet och har ett "neutralt" utseende.) och ska tydligen arrangera färgglada kreationer i trädgården nästa vinter. Jag är uppriktigt rädd för att jag får ge mig på den punkten. Jag har bokat tid för KBT med fokus prydnadstomteskräck. Jag har stora förhoppningar om att det kommer gå bra för mig framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar