onsdag 4 januari 2012

Nyheter

Imorgon väntar soooovmorgon. Det känns helt okej. Ledigheten inleds med något så exotiskt som att flytta möbler som vi inte ska ha med oss till radhuset. Sen väntar mys med den lilla familjen (där jag är den "bonusvuxna") och två helt lediga dagar för att resten av helgen packa ihop köket. Eller ja...sakerna i köket.

Det här med att vara bonusvuxen är en av de saker som var helt ny för mig när jag blev sambo i höstas. Det var inte utan nervositet jag flyttade in till store och lille Herr Olsson. Det har inneburit en hel del nya rutiner...Bamsetidningar, fredagsmys, Lucky Luke och att vakna upp bredvid en mjukisfigur med gröna öron och stirrande blick-Yoda. För att inte tala om toalettbesöken som numera kan innebära att någon knackar på och frågar "Louise, vad gör du, pruttar du?" (den största förändringen med det, förutom att vuxna inte så ofta ställer den frågan, är ju att jag måste vara ärlig och svara ja om så är fallet. Det vore ödesdigert att sprida min bajstabu till en femåring). Trots att det gör mig lite nervös när jag tänker på vilket ansvar jag som vuxen har även fast jag inte är förälder - att bidra till sunda värderingar och god självkänsla och allt sånt stort- så piggar de nya rutinerna upp och förgyller livet extra mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar